Αν είστε 18 ετών και άνω, μπορείτε να απολαύσετε τις εξατομικευμένες συμβουλές, τις ειδικές προσφορές και πληροφορίες μας για τα αγαπημένα σας προϊόντα μέσω της εγγραφής σας στο ενημερωτικό μας δελτίο.

Η Pierre Fabre Farmaka διατηρεί με ασφάλεια τη διεύθυνση email σας για να σας στέλνει emails σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιήσετε τον σύνδεσμο διαγραφής που θα περιλαμβάνεται στο ενημερωτικό δελτίο. Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας και τα δικαιώματά σας.
διατροφή

4+1 τρόποι για να βάλουμε τα σνακς στη διατροφή μας

Η ανθυγιεινή διατροφή είναι ένας παράγοντας, που καταπονεί τις φλέβες και τις αρτηρίες μας. Ως εκ τούτου σχετίζεται άμεσα με την φλεβίτιδα και με την φλεβική ανεπάρκεια. Πριν πάρουμε οποιοδήποτε φάρμακο για την αντιμετώπιση της φλεβικής ανεπάρκειας, μπορούμε, απλά, να πάμε στην κουζίνα μας και να δώσουμε τη λύση φυσικά. Για παράδειγμα, αποφεύγοντας τις λιπαρές τροφές, το πολύ αλάτι και τα λίγα και μεγάλα γεύματα – που έτσι κι αλλιώς μας επιβαρύνουν – κρατάμε το βάρος μας σε καλύτερα επίπεδα και προφυλάσσουμε και τα πόδια μας από τη φλεβίτιδα.

Τι καλύτερο, αντί να μένουμε νηστικοί στο μεγαλύτερο μέρος της μέρας, να καταναλώνουμε ενδιάμεσα γεύματα ή σνακς (snacks). Απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή, μας δίνουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε, για να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας, μας κρατάνε χορτάτους, δεν βαραίνουν το στομάχι και απομακρύνουν τον κίνδυνο παχυσαρκίας, που ενοχοποιείται για τη φλεβίτιδα και για τη φλεβική ανεπάρκεια.

Καλό είναι να διαλέγουμε από νωρίς τι σνακς θα χρειαστούμε μέσα στην ημέρα και να τα έχουμε μαζί μας, για να μην φάμε ό,τι βρούμε μπροστά μας, όταν πεινάσουμε.

Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν έτοιμα τρόφιμα, που έχουν, μεν, κάποια θρεπτικά συστατικά, αλλά παράλληλα έχουν και ζάχαρη ή/και αλάτι, οπότε καλό είναι να τα αποφεύγουμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κάποιες μπάρες δημητριακών.

Έτσι:

  1. Τρώμε πάντα πρωινό. Το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, λέει η λαϊκή σοφία, θέλοντας να αναδείξει την σπουδαιότητα του πρωινού γεύματος. Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι ένα «γερό» πρωινό μας κρατά μακριά από επικίνδυνα τσιμπολογήματα μέσα στην ημέρα και μας βοηθά να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος ή να χάσουμε κιλά, κάτι που ενδείκνυται για την πρόληψη και για την αντιμετώπιση της φλεβικής ανεπάρκειας. Τέλος είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι το πρωινό ενεργοποιεί τον μεταβολισμό μας.
  2. Σνακς με ξηρούς καρπούς. Οι ανάλατοι ξηροί καρποί και σπόροι είναι θαυμάσια σνακς, που δεν πρέπει να λείπουν από κανενός τη διατροφή. Αμύγδαλα, καρύδια, φυστίκια, φουντούκια, καβουρδισμένοι κολοκυθόσποροι, λιναρόσποροικτλέχουν πολλά ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά και είναι πιθανότερο να μας δημιουργήσουν αίσθημα πληρότητας (σε σύγκριση π.χ. με τα μπισκότα), ειδικά αν πιούμε και λίγο νερό μαζί με αυτά. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι πλούσια και σε θερμίδες, οπότε πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Συνήθως μια χούφτα είναι μια ασφαλής ποσότητα. Οι ξηροί καρποί συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της φλεβίτιδας φυσικά.
  3. Κάνουμε ισορροπημένους συνδυασμούς. Σε κάθε γεύμα και σε κάθε σνακ, λένε οι διατροφολόγοι, ιδανικά πρέπει να εμπεριέχονται όλες οι κύριες θρεπτικές ουσίες, δηλαδή, πρωτεΐνες, λίπη και υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, μπορούμε να φάμε λίγους ξηρούς καρπούς (πρωτεΐνες + λίπη) μαζί με μπανάνα ή σταφίδες (υδατάνθρακες) ή να δοκιμάσουμε λίγα κράκερς ολικής άλεσης (υδατάνθρακες) σε συνδυασμό με άπαχο τυρί (πρωτεΐνες + λίπη).
  4. Τρώμε απερίσπατοι. Το λάθος, που κάνουμε οι περισσότεροι, είναι ότι τρώμε κάνοντας παράλληλα και κάτι άλλο. Μπορεί να βλέπουμε τηλεόραση, να μιλάμε στο τηλέφωνο ή να τσεκάρτουμε την ηλεκτρονική μας αλληλογραφία. Αυτό, όμως, είναι λάθος. Όταν τρώμε, καλό είναι να μην κάνουμε τίποτα άλλο. Είναι ευκαιρία να κάνουμε ένα διάλειμμα και να φάμε απερίσπαστοι.
  5. Να έχουμε τα σνακς μαζί μας. Αν έχουμε ξηρούς καρπούς ή άλλα υγιεινά σνακς μαζί μας, πιθανώς θα αποφύγουμε τις σφολιάτες, τα πατατάκια,τις σοκολάτες, τα μπισκότα και όλους τους «πειρασμούς», μόλις τους δούμε μπροστά μας, ενώ πεινάμε.

Σε κάθε περίπτωση ο χρυσός κανόνας είναι να συνδυάζουμε την σωστή διατροφή με τακτική άσκηση (ακόμη και με «ταπεινό» περπάτημα), για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Κατέβασε το PDF!
πόδια

«Βαριά» πόδια; Πώς θα διατηρήσουμε τις φλέβες μας υγιείς;

Πολλές φορές, ειδικά προς το τέλος της μέρας, αισθανόμαστε τα πόδια μας βαριά κι ασήκωτα. Είναι πρησμένα και το πρόβλημα «φουντώνει» με τη ζέστη. Η κατάσταση αυτή ονομάζεται φλεβίτιδα και πολλές φορές, στην πιο σοβαρή μορφή της, φλεβική ανεπάρκεια και είναι ως επί το πλείστον γυναικεία υπόθεση.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι οι φλέβες των ποδιών μας δυσκολεύονται να στείλουν το αίμα πίσω στην καρδιά κι αυτό συσσωρεύεται στα πόδια. Όμως τίποτα δεν πρέπει να παρεμποδίζει τη φλεβική κυκλοφορία.

Το αγγειακό μας σύστημα αποτελείται από αρτηρίες και από φλέβες, που προσφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά σε ιστούς και σε όργανα.  Όσο περνούν τα χρόνια και ο οργανισμός γερνάει, γερνούν και τα αγγεία, με αποτέλεσμα να δυσλειτουργούν. Αν δεν θεραπευθούν, μπορεί να οδηγήσουν σε αρκετές επιπλοκές, ακόμη και μοιραίες.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη φλεβίτιδα φυσικά και να κρατήσουμε υγιείς τις φλέβες μας. Και τι πιο φυσικό, να ξεκινήσουμε από τη διατροφή μας σήμερα κιόλας. Να τι μπορούμε να κάνουμε:

Γεμίζουμε το πιάτο μας χρώμα: Ένα πολύχρωμο πιάτο, με φρούτα και λαχανικά, είναι, αν μη τι άλλο, ελκυστικό. Η σημασία της κατανάλωσης πολλών φρέσκων φρούτων και λαχανικών – ειδικά όταν καταναλώνονται στην εποχή τους – είναι γνωστή. Χαρακτηρίζονται, όχι άδικα, ελιξήρια νεότητας, ομορφιάς και καλής υγείας.

Τα λεγόμενα βιοφλαβονοειδή, που βρίσκονται στα εσπεριδοειδή και στις μαύρες σταφίδες, είναι γνωστό ότι βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος και άρα είναι ό,τι πρέπει για τη φλεβίτιδα.  Παράλληλα τα αντιοξειδωτικά, που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά σε αφθονία, βοηθούν στη μείωση του πρηξίματος και στην ενδυνάμωση του κολλαγόνου. Εξαιρετικές επιλογές, σύμφωνα με τους διατροφολόγους, είναι οι φράουλες, το μπρόκολο, τα μάνγκο, το σπανάκι και το σκόρδο.

Τρώμε περισσότερες ίνες: Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τον ρόλο των φυτικών ινών στην καθημερινή διατροφή. Συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, βοηθούν στην πέψη, δρουν επικουρικά στη μείωση της υψηλής χοληστερόλης, που επιδρά στην υγεία των φλεβών. Συστήνεται η πρόσληψη 21–25 gr ινών την ημέρα για τις γυναίκες και 30–38 gr ινών την ημέρα για τους άνδρες. Μαύρο ψωμί, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα, είναι ασφαλείς επιλογές για την πρόσληψη των απαραίτητων φυτικών ινών.

Πίνουμε περισσότερο νερό: Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι το Α και το Ω. Κι αυτό ισχύει και για τις φλέβες. Το νερό απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό και είναι απαραίτητο να ξεκινάμε την ημέρα μας με τουλάχιστον ένα ποτήρι, καθώς μετά τον βραδινό ύπνο ο οργανισμός μας είναι αφυδατωμένος. Εννοείται ότι δεν ξεχνάμε να πίνουμε νερό στη διάρκεια της ημέρας, ειδικά όταν η θερμοκρασία είναι αυξημένη. Το νερό θεωρείται «σύμμαχος» στην αντιμετώπιση της φλεβίτιδας.

Βάζουμε «φρένο» στο αλάτι: Αν και το νάτριο (αλάτι) είναι σημαντικό στοιχείο μιας ισοροοπημένης διατροφής, η αλόγιστη κατανάλωσή του μπορεί να έχει επιπτώσεις. Το πρόβλημα είναι ότι «κρύβεται» σε σχεδόν όλα τα τρόφιμα, ειδικά τα συσκευασμένα και σε εκείνα που είναι προϊόντα κατάψυξης. Ανεβάζει την πίεση, είναι ο Νο 1 «ένοχος» για την κατακράτηση του οργανισμού (πρήξιμο) και οδηγεί στην αλλοίωση των φλεβών και σε φλεβίτιδα.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Τα πιο πολύτιμα έλαια, γνωστά και ως «βόμβες υγείας», τα συναντάμε στα λιπαρά ψάρια (όπως ο σολομός), σε αρκετούς ξηρούς καρπούς (όπως τα καρύδια) και σε μερικούς σπόρους (όπως ο λιναρόσπορος). Η συχνή λήψη αυτών των ουσιών μέσω της διατροφής βοηθά να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα τα τριγλυκερίδια, μειώνοντας, έτσι, τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων.

Βιταμίνη C: Είναι ένα από τα πιο συχνά αντιοξειδωτικά, καθώς βρίσκεται σε φρούτα και σε λαχανικά και μπορούμε εύκολα να τη συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας. Βοηθά στην προστασία της καρδιάς, των αγγείων και άλλων ιστών από τη βλάβη, που μπορεί να προκαλέσουν τοξίνες, όπως οι ελεύθερες ρίζες. Η βιταμίνη C είναι, επίσης, ουσιαστική στον σχηματισμό του κολλαγόνου, πρωτεϊνης που βοηθά στην ενδυνάμωση των τοιχωμάτων των αγγείων και των φλεβών. Η απαραίτητη καθημερινή ποσότητα βιταμίνης C είναι 90 mg για τους άνδρες και 75 mg για τις γυναίκες.

Απώλεια βάρους: Τα παραπανίσια κιλά (υπερβαρότητα, παχυσαρκία) δεν ρίχνουν μόνο την αυτοπεποίθησή μας στο ναδίρ, αλλά αποτελούν και σοβαρό παράγοντα κινδύνου για ένα σωρό ασθένειες.

Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει την παχυσαρκία με την ανάπτυξη κιρσών στις φλέβες και με φλεβική ανεπάρκεια. Ακόμη και μικρή αύξηση του σωματικού βάρους στις γυναίκες (ΔΜΣ 25.0–29.9 kg/m2) συνδέεται με 1.5 φορά παραπάνω κίνδυνο ανάπτυξης κιρσωδών φλεβών, όπως λέγονται, σε σύγκριση με τις γυναίκες που έχουν φυσιολογικό βάρος. Γυναίκες με ΔΜΣ >30 εμφανίζουν περίπου τριπλάσιο κίνδυνο.

Κατέβασε το PDF!
φλεβίτιδα

Εγκυμοσύνη και φλεβίτιδα. Πάνε «πακέτο»

Η λεγόμενη θρόμβωση των εν τω βάθει φλεβών είναι μια δυνητικά σοβαρή κατάσταση, που μπορεί να οδηγήσει σε εμβολισμό, εγκεφαλικό και καρδιακή προσβολή. Ακόμη κι όταν δεν δημιουργεί τόσο σοβαρά   προβλήματα, όμως, μπορεί να οδηγήσει στον σχηματισμό κιρσών στις φλέβες. Την περίοδο της εγκυμοσύνης η φλεβίτιδα και η φλεβική ανεπάρκεια είναι συχνές και για αυτό χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή και φροντίδα.

Η χρήση του αεροπλάνου – μιας και στον στενό του χώρο οι κινήσεις είναι περιορισμένες – έχει σχετιστεί εδώ και χρόνια με τη θρόμβωση των εν τω βάθει φλεβών και με την ανάπτυξη κιρσωδών φλεβών, ειδικά στην εγκυμοσύνη.

Η θρόμβωση των εν τω βάθει φλεβών είναι ο σχηματισμός θρόμβων αίματος σε μία από τις φλέβες, που βρίσκονται βαθύτερα στο σώμα. Οι κιρσώδεις φλέβες είναι μεγάλες, ορατές φλέβες, οι οποίες έχουν τεντωθεί και πρηστεί – κάτι που δεν αποτελεί τη φυσική τους κατάσταση – και εξέχουν από το δέρμα, έχοντας τη μορφή σχοινιού. Συνήθως έχουν ελαφρώς ανοικτό γαλάζιο χρώμα και δημιουργούν αίσθημα βάρους και κούρασης στα πόδια.

Αν και είναι ιδιαίτερα σπάνια η περίπτωση σχηματισμού θρόμβου ή κιρσωδών φλεβών μετά από μία, μόνο, πτήση, είναι σημαντικό για τις γυναίκες – και δη τις εγκύους – να φροντίζουν, ώστε η κυκλοφορία του αίματος να γίνεται κανονικά, κατά τη διάρκεια ενός αεροπορικού ταξιδιού, ειδικά αν αυτό διαρκεί πάνω από 2 ώρες.

Με τον τρόπο αυτό μπορούν να αποφύγουν την κούραση και το πρήξιμο των ποδιών, μειώνοντας παράλληλα την πιθανότητα σχηματισμού φλεβίτιδας και φλεβικής ανεπάρκειας στην εγκυμοσύνη.

Ας δούμε τι προτείνουν οι ειδικοί στις εγκύους:

  • Να παραμένουν δραστήριες: Κατά τη διάρκεια μεγάλων πτήσεων, καλό είναι να περπατάνε στον διάδρομο για λίγα λεπτά κάθε μία ώρα, ώστε να βοηθούν την κυκλοφορία του αίματος. Αν είναι στο αυτοκίνητο, καλό είναι να σταματάνε σε τακτά διαστήματα, για να περπατάνε λίγο και για να τεντώνονται.
  • Περιστροφή και stretching: Όποτε είναι δυνατό, να κάνουν μικρές ασκήσεις περιστροφής των αστραγάλων και να τεντώνουν τα δάχτυλα, ώστε να ενθαρρύνεται η κυκλοφορία του αίματος στα πόδια. Με αυτόν τον τρόπο εγκυμοσύνη και φλεβίτιδα δεν θα «πάνε πακέτο».
  • Να ανασηκώνουν τα πόδια τους: Όποτε μπορούν, να ξαπλώνουν και να ανασηκώνουν τα πόδια 15-20 εκατοστά ψηλότερα από το ύψος του κεφαλιού και της καρδιάς.
  • Να αποφεύγουν να καταναλώνουν πολύ αλάτι: Ανθυγιεινές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι μπορεί να οδηγήσουν σε εξτρά πρήξιμο, αλλά και σε δυσκοιλιότητα, η οποία αυξάνει την πίεση στο φλεβικό σύστημα και ειδικά στην εγκυμοσύνη αυτό να επιφέρει φλεβίτιδα και φλεβική ανεπάρκεια.
  • Να φοράνε κάλτσες συμπίεσης: Λειτουργούν σαν ένα πρόσθετο μυϊκό τμήμα, βοηθώντας τον φλεβικό τόνο και τη φλεβική κυκλοφορία.
Κατέβασε το PDF!