Αν είστε 18 ετών και άνω, μπορείτε να απολαύσετε τις εξατομικευμένες συμβουλές, τις ειδικές προσφορές και πληροφορίες μας για τα αγαπημένα σας προϊόντα μέσω της εγγραφής σας στο ενημερωτικό μας δελτίο.

Η Pierre Fabre Farmaka διατηρεί με ασφάλεια τη διεύθυνση email σας για να σας στέλνει emails σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιήσετε τον σύνδεσμο διαγραφής που θα περιλαμβάνεται στο ενημερωτικό δελτίο. Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας και τα δικαιώματά σας.
Εργασία

Εργασία και Χρόνια Φλεβική Ανεπάρκεια

Εργασία & χρόνια φλεβική ανεπάρκεια

Εργασία και χρόνια φλεβική ανεπάρκεια (πωλητές, υπάλληλοι γραφείου, καθηγητές κοκ)

 Η χρόνια φλεβική ανεπάρκεια δεν κάνει διακρίσεις στα φύλα, αν και εμφανώς «προτιμάει» τις γυναίκες, λόγω των δομικών χαρακτηριστικών που έχουν οι φλέβες των κάτω άκρων τους.

Οι πολλές ώρες ορθοστασίας ή καθιστικής εργασίας, το σταυροπόδι, τα λάθος παπούτσια – τα ψηλοτάκουνα – και τα στενά ρούχα, η περίοδος της εγκυμοσύνης, αλλά και η κληρονομικότητα παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση φλεβικών παθήσεων καθώς μπορούν να εμποδίσουν τη ροή του αίματος στα πόδια.

Έτσι κάποιες κατηγορίες εργαζόμενων πλήττονται πιο πολύ από άλλες και ταλαιπωρούνται περισσότερο. Πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι πωλήτριες, οι εργάτες, οι κομμωτές, οι νοσοκόμες, όσοι εργάζονται στον χώρο της εστίασης, οι εκπαιδευτικοί, οι αεροσυνοδοί, όσοι κάνουν δουλειά γραφείου, όπως λογιστές, δημοσιογράφοι ιστοσελίδων, οι επαγγελματίες οδηγοί και άλλοι.

Οι άνθρωποι αυτοί βιώνουν από πρώτο χέρι το πρόβλημα. Μετά τη λήξη της βάρδιάς τους τα πόδια τους είναι κουρασμένα, πρησμένα και «βαριά». Πονάνε και τα παπούτσια τους βγαίνουν με δυσκολία. Είναι πάρα πολύ πιθανό να έχουν ευρυαγγείες και κιρσούς.

Πιο συγκεκριμένα η εργασία με παρατεταμένη ορθοστασία μπορεί να οδηγήσει σε συσσώρευση του αίματος στις φλέβες των κάτω άκρων, αύξηση της πίεσης σε αυτές, καταστροφή των βαλβίδων και, τελικά, εμφάνιση κιρσών. Αντίστοιχο φαινόμενο για τους ίδιους ακριβώς λόγους απαντάται και σε άτομα με πολύωρη και παρατεταμένη καθιστική εργασία.

Λύσεις SOS

  • Η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους. Σε αυτό το πλαίσιο πίνουμε πολύ νερό ή/και χυμούς φρούτων, συχνά μέσα στην ημέρα.
  • Η αποφυγή της όρθιας ή καθιστής στάσης για μεγάλα διαστήματα. Αποφεύγουμε την παρατεταμένη καθιστή θέση ή/και ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς και το σταυροπόδι ενώ καθόμαστε. Όταν, για παράδειγμα, περνάμε όλη την ημέρα μπροστά από μια οθόνη, χωρίς να κινούμαστε καθόλου, οι αντλίες των ποδιών δεν λειτουργούν επαρκώς.
  • Η τακτική άσκηση. Βάζουμε το περπάτημα στις καθημερινές μας συνήθειες – το περπάτημα για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και στην ενεργοποίηση των φλεβικών αντλιών των κάτω άκρων. Οι βασικότερες από αυτές βρίσκονται στην κάτω πλευρά του πέλματος και στη γάμπα.
  • Αποφυγή ηλιοθεραπείας ή έκθεση κοντά σε θερμότητα. Μια ορθή πρακτική είναι να ρίχνουμε κρύο νερό στα πόδια στο τέλος του ντους.
  • Εφαρμογή άνετων παπουτσιών χωρίς τακούνια και αποφυγή χρήσης στενών ρούχων. Φοράμε παπούτσια με τακούνια ύψους 3-5 εκατοστών και αποφεύγουμε τα ψηλά τακούνια και τα εντελώς ίσια παπούτσια. Επίσης αποφεύγουμε τα πολύ στενά ρούχα, όπως παντελόνια, ζώνες και ό,τι μας πιέζει ή μπορεί να εμποδίσει την καλή κυκλοφορία του αίματος.
  • Η διακοπή του καπνίσματος.
  • Αποφυγή λήψης συγκεκριμένων φαρμακευτικών αγωγών, όπως είναι τα αντισυλληπτικά, τα αντιπηκτικά κτλ.
  • Χρήσιμες, καθημερινές ασκήσεις: Ξαπλώνουμε ανάσκελα, ανασηκώνουμε τα πόδια μας και τα ξεκουράζουμε, στηρίζοντάς τα στον τοίχο – έτσι βοηθάμε το αίμα να επιστρέψει προς την καρδιά. Κάνουμε μασάζ στο κάθε πόδι το βράδυ κατά τη φορά του φλεβικού αίματος. Κάνουμε μασάζ με τα χέρια στους μηρούς, οι ανοδικές κινήσεις θα βοηθήσουν να τονώσουμε την κυκλοφορία του αίματος. Ξεκολλάμε από το έδαφος τις φτέρνες μας πατώντας στις μύτες των ποδιών μας και στη συνέχεια το αντίστροφο – επαναλαμβάνουμε για περίπου πέντε λεπτά. Περπατάμε πατώντας στις φτέρνες μας για περίπου πέντε λεπτά. Προσπαθούμε να κοιμόμαστε με τα πόδια μας ανυψωμένα, σε επίπεδο υψηλότερο από εκείνο της καρδιάς. Όταν καθόμαστε, παρακολουθούμε τηλεόραση ή διαβάζουμε καθιστοί, τοποθετούμε τα πόδια μας σε ψηλότερη θέση.
  • Η χρήση καλτσών συμπίεσης. Η συμπίεση, που ασκείται από τις ιατρικές κάλτσες, προσαρμόζεται απόλυτα στην εκάστοτε φλεβική νόσο. Το επίπεδο συμπίεσης, από το πιο χαμηλό (κλάση 1) έως το πιο ισχυρό (κλάση 4), βελτιώνει όλα τα συμπτώματα της πάθησης, από τα πιο ελαφριά έως τα προβλήματα ατροφίας και το έλκος. Ο γιατρός θα αποφασίσει ποια είναι η κατάλληλη συμπίεση για κάθε περίπτωση.
Κατέβασε το PDF!
Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο