Αν είστε 18 ετών και άνω, μπορείτε να απολαύσετε τις εξατομικευμένες συμβουλές, τις ειδικές προσφορές και πληροφορίες μας για τα αγαπημένα σας προϊόντα μέσω της εγγραφής σας στο ενημερωτικό μας δελτίο.

Η Pierre Fabre Farmaka διατηρεί με ασφάλεια τη διεύθυνση email σας για να σας στέλνει emails σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιήσετε τον σύνδεσμο διαγραφής που θα περιλαμβάνεται στο ενημερωτικό δελτίο. Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας και τα δικαιώματά σας.
Πόδια - Πέλματα, Φλεβική Ανεπάρκεια

Πρόληψη μέσα από ασκήσεις και συμβουλές

Ασκήσεις

Η σωστή μορφή άσκησης, εφόσον γίνεται με τον σωστό τρόπο και σε τακτική βάση, μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της χρόνιας φλεβικής ανεπάρκειας (ΧΦΑ), αλλά και στην πρόληψή της κατά έναν μεγάλο βαθμό.

  • Το περπάτημα, η πιο εύκολη και ανέξοδη μορφή άσκησης, είναι ένα κι ένα για τη διατήρηση της καλής υγείας των φλεβών. Το ήπιο τρέξιμο, το κολύμπι και το ποδήλατο ενδείκνυνται επίσης.
  • Στο γυμναστήριο οι ασκήσεις, που αυξάνουν πολύ την ενδοκοιλιακή πίεση, μπορεί να επιδεινώσουν το πρόβλημα, οπότε συστήνεται να γίνονται ήπια και με τα πόδια ψηλά. Ένα πρόγραμμα άσκησης θα μπορούσε, για παράδειγμα, να περιλαμβάνει κοιλιακούς με τα πόδια ψηλά, «ψαλιδάκια», «κύκλους» με τα πόδια, οριζόντιο ποδήλατο.
  • Αποφεύγετε την πολύωρη ορθοστασία και το να κάθεστε πολλές ώρες καθιστοί, γιατί έτσι «λιμνάζει» το αίμα, δεν κυκλοφορεί όπως πρέπει μέσα στο σώμα και προκαλεί ευρυαγγείες και κιρσούς.
  • Αν εργάζεστε σε γραφείο, αποφεύγετε να σταυρώνετε τα πόδια σας. Καλό είναι να σηκώνεστε τακτικά για περπάτημα και να χρησιμοποιείτε υποπόδιο.
  • Όταν κάθεστε, μην αμελείτε να εκτελείτε τακτικά περιστροφικές κινήσεις των άκρων ποδών, καθώς και συχνή κάμψη και έκτασή τους. Να τεντώνετε σιγά σιγά τα γόνατά σας και να τα κρατάτε τεντωμένα για τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα.
  • Ως προς τα ρούχα, καλό είναι να αποφεύγετε τα πολύ σφιχτά ρούχα, που σας πιέζουν. Τα παπούτσια σας πρέπει να είναι άνετα, μαλακά και με μέτριο τακούνι 3-5 εκατοστά.
  • Φροντίστε να ξεκουράζετε τα πόδια σας, βάζοντάς τα ψηλά για μισή ώρα ή και για παραπάνω κάθε μέρα. Τη νύχτα, όταν κοιμάστε, να τα τοποθετείτε πάνω σε δυο μαξιλάρια.
  • Τα κρύα ποδόλουτρα ανακουφίζουν το οίδημα και το αίσθημα καύσου.
Κατέβασε το PDF!

 

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο