Αν είστε 18 ετών και άνω, μπορείτε να απολαύσετε τις εξατομικευμένες συμβουλές, τις ειδικές προσφορές και πληροφορίες μας για τα αγαπημένα σας προϊόντα μέσω της εγγραφής σας στο ενημερωτικό μας δελτίο.

Η Pierre Fabre Farmaka διατηρεί με ασφάλεια τη διεύθυνση email σας για να σας στέλνει emails σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιήσετε τον σύνδεσμο διαγραφής που θα περιλαμβάνεται στο ενημερωτικό δελτίο. Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας και τα δικαιώματά σας.
Φλεβική Ανεπάρκεια

Διατροφικές συνήθειες: Τροφές και συμβουλές

Διατροφικές συνήθειες

Η χρόνια φλεβική ανεπάρκεια (ΧΦΑ) ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα γυναίκες μετά την ηλικία των 40 ετών. Και, όπως συμβαίνει σε πάρα πολλές περιπτώσεις, έτσι κι εδώ ο ρόλος της διατροφής αναδεικνύεται ως πολύ σημαντικός. Όχι μόνο για τη βελτίωση της κατάστασης, αλλά, ιδανικά, για την πρόληψη εμφάνισης του προβλήματος, που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα της καθημερινής ζωής των πασχόντων.

Ξέρουμε ήδη από πολλές επιστημονικές μελέτες, αλλά και από πολυετή κλινική εμπειρία, ότι τα παραπανίσια κιλά, η υπερβαρότητα και η παχυσαρκία, συνιστούν παράγοντες κινδύνου για την ΧΦΑ – έξι στα δέκα άτομα, που πάσχουν, έχουν χάσει τη νίκη με τη ζυγαριά. Για παράδειγμα, τροφές πλούσιες σε σάκχαρα και σε λίπη προδιαθέτουν για φλεβική ανεπάρκεια, ενώ το επιπλέον σωματικό βάρος επιτείνει τα συμπτώματα, έχοντας, τελικά, αρνητική επίδραση τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην κλινική σοβαρότητα της ΧΦΑ.

Αξίζει, δε, να σημειώσουμε ότι τόσο για την πρόληψη, όσο και για τη θεραπεία της φλεβίτιδας είναι πολύ σημαντική η καθημερινή κατανάλωση τροφίμων, οι οποίες ενισχύουν τα τοιχώματα των φλεβών.

Τι να αποφεύγετε

Πέρα από τις συστάσεις των ειδικών για όσα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο καθημερινό διαιτολόγιο, προκειμένου να αποφευχθεί η πάθηση, υπάρχουν και κάποια ισχυρά όχι, τα οποία υπογραμμίζουν και αυτά έχουν να κάνουν με τροφές και ροφήματα, που η κατανάλωσή τους μπορεί να προκαλέσει επιδείνωση της φλεβίτιδας.

Έτσι λέμε όχι στην κατανάλωση αλκοόλ και καφέ. Η κατανάλωσή τους συμβάλλει στην αγγειοδιαστολή και επιβραδύνει τη ροή του αίματος, κάτι που συντελεί στη δημιουργία οιδήματος (πρηξίματος) και σε αίσθημα καύσου.

Επίσης συστήνουν την αποφυγή κατανάλωσης λιπαρών τροφίμων, του λεγόμενου «γρήγορου και πρόχειρου» έτοιμου φαγητού και τα προϊόντα από αλεύρι. Όσο για το αλάτι, που, ήδη, η υπερκατανάλωσή του έχει «ποινικοποιηθεί» για πλείστα όσα προβλήματα υγείας, έχει κι αυτό προεξάρχουσα θέση στην αρνητική λίστα.

Τα συν στη διατροφή

Προκειμένου να μη «στέκεται» το αίμα και να μπορεί να κινείται όπως πρέπει μέσα στο σώμα, η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού σε καθημερινή βάση είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Άχρωμο, άοσμο, άγευστο και, το κυριότερο, με μηδέν θερμίδες, είναι το μόνο που μας ξεδιψάει και στ’ αλήθεια το μόνο που ενυδατώνει σε βάθος όλο τον οργανισμό. Το καλοκαίρι πίνεται σίγουρα πιο εύκολα, αλλά πρέπει να πίνουμε 6-8 ποτήρια (περίπου δύο λίτρα) νερό κάθε μέρα και τον χειμώνα, αν θέλουμε το φλεβικό μας σύστημα να λειτουργεί εύρυθμα.

Βοηθητική προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η κατανάλωση φρέσκων χυμών φρούτων και λαχανικών, όπως, βέβαια, και η κατανάλωσή τους σε ωμή μορφή. Όπως είναι γνωστό, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Εννοείται ότι πρέπει να καταναλώνονται αμέσως μόλις κόβονται και, το κυριότερο, στην εποχή τους.

Από το διαιτολόγιό μας δεν πρέπει να απουσιάζουν τα προϊόντα ολικής άλεσης και οι φυτικές ίνες, που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και «ξεφουσκώνουν» τον οργανισμό.

Εξάλλου θετική επίδραση στην αντοχή των αγγειακών τοιχωμάτων έχουν οι βιταμίνες C, Ε και εκείνες του συμπλέγματος Β. Ειδικότερα η βιταμίνη C βοηθάει να διατηρούνται ισχυρά τα τοιχώματα των φλεβών και συμβάλλει στην αποτροπή δημιουργίας κιρσών. Η βιταμίνη Ε βοηθά στην αποτροπή των θρομβώσεων.
Το φιλικό οξύ και οι βιταμίνες Β6 και Β12 βοηθούν στην προστασία των κύτταρων, που περιβάλλουν τα μυϊκά τοιχώματα, μέσω της διατήρησης της ομοκυστεΐνης σε φυσιολογικά επίπεδα. Με τον τρόπο αυτό συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του φλεβικού συστήματος. Τροφές πλούσιες σε Β6 είναι το ρύζι, ο βασιλικός πολτός, η σόγια, οι ηλιόσποροι, οι μπανάνες, το συκώτι, και τα δημητριακά. Η πλουσιότερη διατροφική πηγή της Β12 είναι το συκώτι.

Κατέβασε το PDF!

 

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο